استویا سیصدبرابر شیرین تر از شکر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1395 در ساعت 10 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
شیرین برگ استویا:سیصد برابر شیرین تر از شکر، با  مزه شیرین بیان که امروزه به صورت  گسترده جایگزین شکر استفاده می شود.استویا بومی نواحی شمالی آمریکای جنوبی که هم اکنون در کشور های پاراگوئه، اوروگوئه، آمریکای مرکزی، برزیل، تایلند، چین به صورت تجاری کشت داده می شود
شیرین برگ استویا،امروزه بطور گسترده ای به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود. سیدوحید درویش پور کشاورز گیاهان دارویی می گوید، به دلیل بازده بالای گیاه استویا، کاشت استویا را به کشاورزی سنتی ترجیح داده ایم.
درویش پور می گوید:قبلا ذرت و گندم کاشت می کردیم اما سوددهی گیاهان دارویی دو تا سه برابر بیشتر می باشد. و به همین خاطر گیاهان دارویی استویا و به لیمو  را انتخاب کرده ام. زیرا گیاهی است که آفاتی نداردو در طول سال سه بار برداشت می شود.

پرفسور خوزه میگل موله در مورد استویا از دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه والنسیا گفته است: که بسیاری از اطلاعاتی که درباره استویا می دهند نادرست است.
خوزه می گوید:محصولات بسیاری در سوپر مارکت ها و مغازه ها هستند که در برچسب مواد تشکیل دهنده آنها، نام شیرین برگ استویا ذکر شده، اما باید دقت کرد و بخوانید چرا که استفاده از استویا بصورت گیاه در مواد غذایی، مجاز نمی باشد.
استویا به صورت گیاه،فعالیت دارویی دارد.مشکل دیگر اینکه استویا بعنوان درمان دیابت تبلیغ می شود.این اشتباه بسیار بزرگی است. استویا درمان جایگزین برای دیابت نیست بلکه شیرین کننده ای مناسب برای بیماران دیابتی است.

 شرکت آلمانی توانست اثبات کند : استویا از مواد غذایی قدیمی است زیرا قبل از تصمیم اتحادیه اروپا آنها از برگ خشک استویا استفاده می کردند. در این میان کشاورزان اسپانیایی هم خواهان برابری در استفاده از این گیاه در سراسر اروپا هستند.

لئوویگیلدو مارتین،رئیس انجمن ترویج وبازاریابی استویا درآندلس گفته است:این گیاه بصورت سنتی در کشورهای اروپایی در غذا و یا بصورت دمنوش مصرف می شده است. بنابراین مواد غذایی جدیدی نیست. اتحادیه اروپا باید پرونده این گیاه را بعنوان غذای جدید ببندد و اجازه دهد تا مردم آن را بصورت چای یا جوشانده مصرف کنند..

منبع:ایران به لیمو

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد