4 نکته در مورد استویا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 8 شهریور 1396 در ساعت 22 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استویا گیاهی با خاصیت شیرین کنندگی معادل شیرین کننده های مصنوعی از دیرباز به صورت سنتی کاربرد های درمانی داشته است.این گیاه از کشف تا عمومیت مسیری طولانی را پیموده است؛ زیرا بارها به دلیل نتایج مبنی بر اثرات سرطان زایی و موتاژنی آن باعث ایجاد تردید هایی در خصوص مصرف این شیرین کننده ی طبیعی شده اند. اما خوش بختانه با مشاهدات دقیق تر و اعمال کنترل های محیط آزمایشگاهی به همراه مشاهدات تجربی و قدمت طولانی مصرف این گیاه در کشور هایی از جمله ژاپن و مصارف درمانی آن در طب سنتی اقوامی مثل اقوام خاصی در پاراگوئه این ابهامات برطرف شده است؛ طوری که سازمان های FDA و WHO مصرف آن را آزاد اعلام کرده و میزان دوز مؤثر آن را اعلام کرده اند. در این خصوص حتی شرکت های نامداری از جمله بیترایس و کوکا کولا به کاربرد آن را در سطح تجاری جامه ی عمل پوشانده اند.

استویا 300برابر شیرین تر از قند

شکر برگ  استویا بدون از کالری است، عصاره،پودر و شکر سفید از گیاه استویا استخراج می شود که  200 تا 400برابر شیرین تر از قند است.

موارد استفاده این گیاه در جهان

موارد استفاده در آمریکاه:

درمان دیابت،فشار خون بالا،قند خون، عفونت، شیرین کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه با مطالعات انجام شده عصاره ی تخلیص شده ی Rebaudiosid A با نام Rebiana بعد از آزمایشات متعدد و اخذ تأییدیه از سازمان بهداشت جهانی در درجه ی مواد غذایی در سطح تجاری تولید در مصارف مختلف از جمله نوشیدنی ها و شرکت های نوشابه سازی کاربرد یافته است.

استویا جایگزین شکر در پخت و پز خواهد شد.

به راحتی با شیرین برگ استویا کوکی و بیسکویت و شیرینی می توانید درست کنید.

 استویا از شکر 300 برابر شیرین تر است،بنابراین باید مقدار کمی از آن را با یک عامل حجم دهنده به مواد کیک اضافه کنید. مقدار استویایی که استفاده می کنید بستگی به پختی که دارید بستگی دارد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد