کاشت بذر گیاه داروئی ضد سرطان فیسالیس در جنوب کشور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 14 مرداد 1395 در ساعت 14 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاشت بذر گیاه داروئی ضد سرطان فیسالیس در جنوب کشور:

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،سید عادل موسوی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده ضمن تبریک سال نو و سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهارکرد: بینش قوی و ژرف اندیشی امام خامنه ای (مدظله العالی) در انتخاب شعار سال ترسیم اهداف چندین ساله برای رسیدن به خودکفایی در زمینه های مختلف است.

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده در راستای تحقق شعارسال با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته است در سال 94کارنامه ای سراسر افتخار داشته باشد و اجرای 100درصد طرح های اقتصاد مقاومتی گواه روشن این ادعا است.

بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده تصریح کرد: در ادامه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای اقدام و عمل این سیاست ها بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده برای اولین بار جنوب کشور ودر سطح استان اقدام به کاشت گیاهان داروئی به خصوص گیاه ضد سرطان فیسالیس با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در روستای سرآسیاب نموده است.

وی تاکید کرد: فیسالیس با نام علمی (به انگلیسی: Physalis) ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس،کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

موسوی اظهارکرد: فیسالیس دارای خواص فراوانی می باشد این گیاه داروئی تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری سرطان، سکته قلبی، پروستات، شادابی و طراوت پوست ،تقویت قوای جنسی و آسم و آلرژی دارد و به عنوان مدر نیز استفاده می گردد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده در ادامه اظهارکرد: درصورتی که کسی متقاضی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی باشد بسیج سازندگی تا سقف دومیلیارد ریال حاضر است تسهیلات ارزان قیمت در اختیارآنان قرار دهد.

وی تاکید کرد: تاکنون در سطح شهرستان لنده بیش از23نفر با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی اقدام به کاشت گیاهان داروئی رزماری، فیسالیس، به لیمو و آویشن به صورت عملی هستند که امیدواریم در سال جدید افزایش یابند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد