چند خواص مفید استویا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 13 شهریور 1395 در ساعت 13 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 استویا یک گیاه که قدرت شیرین کنندگی بسیار قوی دارد استویا می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قندهای تصفیه شده باشد.همیار لاغری است، فشار خون را کاهش و با دیابت و قند خون بالا مقابله می‌کند.برای شناخت این شیرین کننده صد درصد طبیعی با ما همراه باشید.

استویا و لاغری

برگ‌های گیاه استویا شامل موادی به نام استویوزید و ربودیوزید که ترکیبات شیرین کننده‌های طبیعی هستند.وبرای لاغری مناسب است.به خاطر اینکه ترکیبات موجود در این گیاه فاقد کالری است وحدودا 300 برابر شیرین‌تر از قند ساکاروزمی باشد.مواظب باشید مصرف این گیاه در یک شبه معجزه نمیکند ولاغری ممکن نخواهد بود. برای خوش اندامی باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و ورزش کنید و همزمان از استویا استفاده کنید.

استویابرای مقابله با دیابت

شیره‌ی برگ‌های گیاه استویا شیرین کننده‌ی صد در صد طبیعی است. ترکیبات موجود در این گیاه میزان گلوکز را پایین نمی‌آورند اما شاخص گلیسمی بسیار پایینی در حد صفردارند. در واقع گیاه استویا باعث بالا رفتن انسولین نمی‌شود. بهتر است عصاره‌ی استویا جایگزین قند وشکر شود.بهتر است که قبل ازهرکاری ابتدا با پزشک خود مشورت کنید

استویا فشارخون را کاهش می‌دهد

برگ‌های گیاه استویا حاوی موادی به نام استویوزید هستند. نتایج تحقیقات و پژوهش‌های متعددی انجام شده نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند باعث افزایش قطر رگ‌ها شود.برای همین هم خون به راحتی در رگ‌ها جریان می‌یابد.در سال 2003 در چین، پژوهشی روی 168 بیماری فشار خونی انجام شد.نیمی از شرکت کننده ها روزانه 3 عدد کپسول 500 میلی گرمی استویوزید مصرف کردند (به مدت 3 سال) و گروه دیگر پلاسبو یا همان دارونما دریافت کردند. بررسی‌هانشان داد که فشار خون سیستولیک (عدد بزرگ‌تر) گروه اول از 150 به 140 mmHg رسیده است و فشار خون دیاستولیک شان (عدد کوچک‌تر) از 95  به 89 mmHg کاهشیافته است.واما تغییر قابل مشاهده ای در وضعیت گروه دوم که دارونما مصرف کرده بودند دیده نشد. توجه داشته باشید که استویوزید هنوز به عنوان دارو برای کاهش فشار خون بالا تجویز نمی‌شود.اما افرادی که فشار خون نرمالی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

استویا و خداحافظی با پوسیدگی دندان‌ها

عصاره‌ی گیاه استویا حاوی ترکیبات بسیار شیرینی است که در عین حال باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود.علاوه بر این استویوزید موجود در این گیاه عملکردی مشابه با فلور دارد و به طور چشمگیری از پیشرفت جرم‌های دندان پیشگیری می‌کند. برای همین این گیاه بهترین جایگزین برای قند و شکر به شمار می‌آید

استویا راه مقابله با فشار خون بالا

گیاه استویا برای افرادی که از فشار خون بالایی رنج می‌برند بسیار مفید است. استویوزید میزان قند خون را کاهش داده و حساسیت به انسولین را بالا می‌برد. انسولین هورمونی است که برای کنترل میزان قند خون ترشح می‌شود وبه همین خاطر افراد دیابتی که دچار از انسولین استفاده می کنند.

استویا را میتوان به صورت دمنوش استفاده کرد

برگ خشک استویا را میتوان به صورت خام استفاده کرد

میتوان برگ خشک استویا را به همراه به لیمو استفاده کرد

منبع:ایران به لیمو

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد