ریزش شدید قیمت به لیمو

9 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 5 تير 1401 در ساعت 12 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قیمت به لیمو،تیرماه 1401 با افت زیادی روبرو شد.

در این مقاله دلایل افت قیمت به  لیمو را بررسی خواهیم کرد:

1-کاشت بی رویه به لیمو:اسفندماه 1399کشاورزان شروع به کشت بی رویه گیاه دارویی به لیمو نمودند،به طوری که بازار داخلی سال 1400 از برگ خشک به لیمو پر شده و بازار کامل رقابتی و همین امر باعث اشباح شدن بازار به لیمو گردید.

2-عدم صادرات:ترکیه یکی از کشورهایی اروپایی است که بیشترین برگ خشک به لیمو در آن وارد میشد.در سال 1400 تناژ بالایی توسط تاجران با قیمت پایین خریداری شد.و هنوز  موجودی زیادی از سال های قبل در انبار خود دارند.

3-قلمه به لیمو:بین سال های 1399تا 1400تعداد بسیار زیادی قلمه به لیمو توسط افراد بی تجربه تولید و بدون از پشتوانه وارد بازار گردید.همین امر،باعث تولید بسیار زیادی برگ خشک و افت قیمت گردید.

4-برگ به لیموی بی کیفیت:برگ خشک به لیمو با سرشاخه و زردی توسط فروشندگان بی تجربه با قیمت پایین وارد بازر گردید که باعث افت قیمت شدید به لیمو شده است.

5-یک شبه،ره صدساله می رود:بسیاری از کشاورزان وقتی قیمت به لیموی سال های 1399 و اوایل سال 1400 را نظاره گر بودند.به امید اینکه یک ساله سود زیادی ببرند.این افراد وارد کشت گیاه دارویی به لیمو شدند،همین خود یکی عوامل شدید افت قیمت به لیمو گردید.

6-عدم قدرت خرید مردم:به دلیل اوضاع بد اقتصادی و بالا رفتن قیمت دلار و کوچک شدن سفره ها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و دمنوش به لیمو را از سبد خردی خود کنار گذاشته اند.

منبع:ایران به لیمو(سیدحامد درویش پور)

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد