چای جادویی به لیمو بنوشید!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 در ساعت 15 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کارشناش گیاهان دارویی ایران به لیمو معتقد است: افزودن چند برگ " به لیمو " جادویی می‌کند و خواص بسیار زیادی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

سید حامد درویش پورگفت:به لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است،که بوی خوشایند لیمو را دارد و درختچه این گیاه ۱،۵ تا ۲ متر رشد میکند و دارای برگ‌های ساده سر نیزه‌ای به طول ۷ تا 11سانتی‌متر با قاعده گره‌ای و عموما به‌ صورت سه تایی در هر گره است.

 درویش پورگفت:با بیان اینکه کشت این گیاه به صورت 4ساله صورت می‌گیرد،تصریح کرد:قسمت مورد استفاده این به لیمو برگ خشک این گیاه است که در همان سال اول کشت و بعد از سه تا چهار ماه از رشد این گیاه می­‌توان برداشت انجام داد.

وی گفت:به­ لیمو در مناطق آب و هوایی گرم و مرطوب و در مناطقی که از بادهای گرم و سوزان تابستان در امان باشد، رشد و نمو می‌کند.شرایط کاشت به لیمو در قسمت مقالات سایت موجود می باشد.(کاشت به لیمو)

درویش پور،زمان مناسب برای کاشت قلمه در خزانه را اواخر پاییز و طول ریشه دار شدن آن جهت انتقال را 2 تا 3 ماه عنوان کرد و گفت: کشت این گیاه به صورت بهاره و پاییزه  انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه دوره آبیاری گیاه به لیمو هر روز انجام می‌گیرد و برای صرفه‌جویی بیشتر در آبیاری بهتر است به صورت آبیاری قطره‌ای انجام شود، تصریح کرد: برداشت این گیاه در سال معمولا  3 بار در سال و در ماه‌های خرداد، مرداد و آبان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در برداشت آخر در پاییز حتما باید گیاهان را کف‌بر کرد تا در زمستان در اثر سرما از بین نروند، ادامه داد: مقدار عملکرد محصول در هر چین برداشت بطور متوسط یک هزار تا یک هزار و 700 کیلو‌گرم است.

درویش پور ادامه داد: برگ‌ها و پیکر رویشی تازه‌ این گیاه حاوی اسانسی هستند که بوی لیمو می‌دهد و آن چنان عطر دلنشینی دارد که همیشه به عنوان یک گیاه معطر در باغ‌های سلطنتی اسپانیا کشت میشده است.

درویش پور گفت:اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می‌شود.

 وی با بیان اینکه چای به لیمو که به آن چای جادویی و چای آرامش نیز می‌گویند از بهترین آرام بخش هاست.

خواص چای جادویی به لیمو:

وی گفت:دمنوش به لیمو طبیعت گرم، خواب آور شب، آرامبخش‌، ضد میگرن، ضد سردرد‌، ضد تپش قلب‌، تقویت حافظه‌، ضد نفخ و تقویت کنندگی معده از جمله خواص آن است.

 

 

وی ادامه داد: از به لیمو در درمان سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود.

درویش پور گفت: بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد و در مصرف آن زیادی روی نکنند.

وی تاکید کرد: برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد