فروش قلمه به لیمو و برگ خشک به لیمو

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 9 فروردین 1402 در ساعت 9 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شما عزیزان میتوانید برای خرید و فروش قلمه به لیمو و برگ خشک این گیاه به صورت تضمینی با مجموعه ایران به لیمو در تماس باشید.

به شما این اطمینان را خواهیم داد که قلمه های ارسال شده توسط ما با ضمانت برگشت خواهد بود و از هر 1000 بوته ارسال شده تمامی بوته ها بدون از یک درصد خطا به دست شما خواهد رسید.و همچنین برگ خشک صادراتی بدون از هیچ گونه چوب و زردی و با کیفیت ارسال خواهد شد.

طول عمر مفید گیاه:

گیاه به لیمو در مناطق گرمسیر و گرم از ابتدای بهار تا آخر پاییز سرسبز بوده و در زمستان به خزان می رود.4 تا 6 سال بیشترین بازدهی را میتوان از این گیاه داشت.

آبیاری گیاه به لیمو

به لیمو در زمستان نیاز به آبیاری نداشته و اما در روزهای گرم تابستان در مناطق جنوب غرب کشور ایران لازم است هر دو روز یک بار نسبت به آبیاری آن باید اقدام نمود.

زیاده روی در آبیاری باعث قارچی نمودن گیاه و زرد شدن برگ ها و ریزش آن خواهد شد.در صورت خشکی کشیدن گیاه رشد خوبی نخواهد نمود و برگ ها کوچک و عطر گیاه کاهش پیدا خواهد نمود. 

مقدار نورلازم برای گیاه  به لیمو

آیا به لیمو به نور مستقیم نیاز دارد؟

گیاه به لیمو را میتوان در مناطق نیمه سایه که روزانه 4 تا 5 ساعت نور مستقیم دریافت می کنند کاشت نمود.اما بهتر است این گیاه در طول روز 8 ساعت نور دریافت کند.

در صورت تامین نشدن نور کافی به این گیاه برگ های این گیاه زرد و موقع برداشت ریز و کشیده خواهند شد.و در صورت ندیدن نور کافی باعث ریزش برگ های این گیاه خواهد شد.

به لیمو در چه دمایی رشد میکند؟

گیاه به لیمو به سرما و گرمای زیاد حساس است،برگ های این گیاه در دمای زیر۰ درجه سانتیگراد از بین می رود.

 بوته گیاه به لیمو تا دمای 9- درجه  از بین نخواهد رفت و با افزایش دما و گرمتر شدن هوا در اوایل بهار مجدداً برگها رویش خواهند کرد،اگر دمای هوا بیش 9-درجه سانتی گراد سرد شود حتی ساقه های گیاه از بین خواهند رفت.

 بنابرین در مناطقی که دما به زیر 10- می رسد مکان مناسبی برای کاشت این گیاه نمی باشد.

بهترین دما برای رشد این گیاه بین 30 تا 40 درجه می باشد.

قلمه به لیمو:

در آخرین برداشت این گیاه که معمولا پاییز انجام خواهدگرفت،از قسمت های بالایی این گیاه می توان قلمه های 10 تا 15 سانتی جدا نمود و آن را در محیط گلخانه در محیطی که خاک،شن و ماسه بوده و دارای رطوبت کافی می باشد را کاشت نمود و هر 2 روز یک بار آن را آبیاری کرد.بعد از 4 ماه میتوان قلمه های جوان را از گلخانه در فضای باز برای کاشت انتقال داد.

کاشت بذربه لیمو:

ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که گیاه به لیمو بذری نداشته و از طریق بذر قابل تکثیر نمی باشد. 

هرس به لیمو

گیاه به لیمو مثل تمامی درخت ها نیاز به هرس داشته که معمولا در آخر پاییز سرشاخه های این گیاه به وسیله دستگاه علف زنی هرس خواهد شد.این امر باعث خواهد شد در سال های آتی برداشت آسان تر و تناژ بیشتر شود.

بیماری های گیاه به لیمو:

در تابستان در زمان گرمای هوا مگس سفید،یکی از شایع ترین بیماری است که با آن مواجه خواهید شد.

بیماری همچون شته-شپشک آرد آلود و کنه بخصوص در مرداد ماه و اوایل پاییز نیز از آفاتی هستندکه به این گیاه خسارات فراوانی خواهند زد.

خرید و فروش قلمه به لیمو:

برای هر هکتار به لیمو نیاز است 40 هزار قلمه ریشه دار 4 تا 6 ماهه که ارتفاع آن به 30 تا 40 سانت می رسد کاشت کرد.

به لیمو در فضای باز به فاصله 30 تا 40 سانتی از هم کشت می شود.

قیمت هر عدد قلمه به لیمو  1000 تومان می باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد