در مورد استویا بهتر بدانید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 1 مهر 1395 در ساعت 13 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مورد استویا بهتر بدانیم:

استویا یکی از گیاهان شیرینی می باشدکه مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا  FDAقرارگرفته است. این شیرین کننده(استویا) درفروشگاه های لوکس قهوه در بسته بندیهای مختلف و به رنگ های متفاوت به  فروش خواهد رسید. شیرین کننده  استویا درنوشابه های کوکاکولا استفاده می شود.نوشابه کوکاکولا ازدو شیرین کننده عصاره ی استویا وشکر استفاده شده است.

شرکتی مانند پپسی نیز از شیرین کننده استویا و شکر در نوشابه های خود استفاده کرده و محصولی بنام Pepsi Trueتولید نموده است.

برگ خشک گیاه استویا را دمنوش کنید:

دیابتی هابرگ خشک گیاه استویا را مثل چای دمنوش کنند ویا می توانند با چای ترکیب کنند و استفاده نمایند.

دمنوش استویا بدون از کالری و بسیار شیرین می باشد حتما یکبار استفاده کنید تا لذت شیرینی بی خطر را تجربه کرده باشید

استویا یک گیاه می باشد:

جایگزین شکر از گیاه سبز استویا تولید می شود. نام  گونه ی  این گیاه  Stevia rebaudianaاست که خودرو  در برزیل  و پاراگوئه رشد می کند،و در ایران درمناطق معتدل  رشد می کند  از این  گیاه صدها سال می باشد که برای شیرین کردن غذاها، درمان سوختگی ها و درد معده و جدیدا به صورت دمنوش بکار می رود

استویای بسته بندی شده را از فروشگاهای مورد اعتماد خریداری کنید:

 درست است که استویا  یک  گیاه  است اما شرکتهای  تولید کننده ی استویا  دربسته بندی  این شیرین  کننده از سایر مواد نیز استفاده  می کنند.پس در این مورد دقت کنید و از فروشگاههای مورد مطمئن و یا از عطاری ها خریداری کنید.

گیاه استویا شیرین تر از شکر معمولی است

شیرین کننده استویا فاقد کالری می باشد و مقدار مساوی از عصاره ی این گیاه  در مقایسه با شکر معمولی 300 برابر  شیرین تر است.ومقدار بسیار کمی از آن نسبت به شکر معمولی می تواند شیرینی بیشتری ایجاد کند.

گیاه استویا را جایگزین شکر در محصولات پختنی کنید

شما می توانید کیک ها، بیسکویت ها و شکولات ها را در منزل خود و در شیرینی فروشی ها با استویا تهیه کنید.

 اما از آنجائیکه استویا  بسیار شیرین تر از شکر معمولی است درجایگزینی آن  بجای شکر در دستورهای  غذایی مقدار بسیار  کمی  از آن  را مصرف کنید. برای بدست آوردن  همان مقدار پفی  که درکیک های پخته شده با شکر مشاهده  می کنید از یک عامل حجم دهنده  همرا ه با استویا  استفاده کنید.

استویا بصورت مایع  یا پودر فراوری شده نوع aبفروش می رسد

شیرین کننده استویا بصورت  قطره ی مانند عصاره وانیل برای پخت و پذ، یا بصورت پودر بسیار نرم تر از شکر دانه ای(موجود دربازار سفید) یا بصورت  دانه هایی مانند شکر در بازار دربسته بندیهای مختلف عرضه می شود.

هر یک از  این محصولات دارای  غلظت های متفاتی می باشند.قبل از استفاده در تهیه انواع کیک ها و دسرها  و شیرینی جات به به برچسب های رو بسته آن دقت کنید و آن را مطالعه کنید.

گیاه استویا فاقد کالری می باشد اما این به آن  معنا نیست که با جایگزین نمودن آن بجای شکر(سفید)می توانید از وزن  خود بکاهید

طبق تحقیقات انجام گرفته کالری گیاه استویا صفر می باشد:

با توجه به نداشتن کالری این گیاه یک معجزه برای افرادمی باشد که دوست دارند از وزن خود بکاهند، اما مدارکی مستند درمورد جایگزینی آن به جای شکر برای کمک به  کاهش تمایل افراد به خوردن مواد شیرین یا جلوگیری از پرخوری افراد وجود ندارد.

 افرادی که از  نوشابه های رژیمی  استفاده  می کنند دچار اضافه وزن هستند. درتحقیقی که اخیراً در انستیتو علوم  وایزمن انجام گردید دانشمندان دریافتند  شیرین کننده های مصنوعی دارای  اثرات مخربی  بر بدن  ما هستند و سبب افزایش خطر چاقی ودیابت می شوند، اما هنوز در مورد خواص  مفید استویا  یا عوارض  جانبی و تاثیرات  منفی گیاه استویا منتشر نشده است.پس می توان از گیاه استویا به جای شکر استفاده کرد.

منبع:ایران به لیمو

سیدحامد درویش پور

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد