خواص استویا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 مرداد 1395 در ساعت 12 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استويا

PH گیاه استویا مقاوم در برابر حرارت بالا بطوريكه در پخت و پز

آن ثابت است.ماهيت آن تحت هيچ شرايطي تغيير نمي كند

رنگ استويا در اثر پخت و پز تيره نمي شودپس

استويا در حال حاضر به عنوان قند (شيرين كننده) شناخته شده است.شیرینی استویا را می توان در نوشابه ها ونوشيدنيها، شيريني جات و شكلات ها،ژله ها، مرباها،آدامس، سس ها،ماست،و در پخت پذ و سالادها مي توان استفاده كرد..

استويا بر خلاف شكرهاي شيميايي توليد شده كه اكثرا اثرات كوتاه مدت و بلند مدت سوء اي براي سلامت انسان دارند، نه تنها يك ماده كاملا طبيعي و مفيد به لحاظ عاري بودن از انرژي، كالري ميباشد بلكه به جهت تاثير مثبتش بر افزايش طعم و بهتر كردن مزه غذا شناخته شده است. با استويا غذاهاهمچنان طعم و رنگ و بوي عالي خود را حفظ خواهند كردو دیابتی ها می توانند به دلیل نبود کالری در آن از آن استفاده کنند.

تحقيقات و مطالعات گسترده اي درباره استويا و اثرات مفيد و فوايد آن بر بيماران ديابتي از نوع دوم و بيماراني كه داراي فشار خون بالا هستند انجام شده است و اين گياه طبيعي بهترين جايگزين شيرين كننده هائي چون قند يا شكر بر اينگونه بيماران است.

و در نهايت طبيعت بهترين پاسخ را براي شيرين تر نمودن زندگي به ما داد!

شركت "استوياپك" سنگاپور، توليد كننده و توزيع كننده انواع تركيبات مورد استفاده در صنايع غذائي و همچنين كليه فرآورده هاي مختلف محصول استويا ميباشد. اين شركت، هم اكنون توزيع كننده اين محصول در سطح وسيعي از كشور هاي اروپائي ، آمريكائي و خاور دور است.

اين محصول عبارتست از : "استويول گليكوزيد" كه عصاره گياه "استويا ريباديانا برتوني" است. اين گياه، بوته كوچكي متعلق به خانواده "ايتراسي" است، گياهي بومي كه در مرزهاي برزيل و پاراگوئه مي رويد.

استويا حدودا" 200 تا 300 برابر شيرين تر از شكر است. شامل هيچ مقدار كالري نمي باشد و براي صدها سال براي شيرين نمودن غذا و نوشيدني ها در آمريكاي جنوبي استفاده مي شده است و براي دهه هاي متمادي هم در آسيا مورد استفاده قرار گرفته است.

شركت استويا پك عصاره گياه استويا را در سه شكل متفاوت و متناسب با نيازهاي شما توليد مي كند

SU200

يك عصاره و محصول كامل و تمام عيار از گياه استويا ست. تقريبا" 200 مرتبه شيرين تر از شكر است. (مناسب در صنايع با مصرف قند متوسط)

SU A350

عصاره اي متشكل از تركيبات عالي ارزشمند عرضه مي كند. ريباديوسايد( آ ) براي دادن طعمي شبيه به شكر و با 350 برابر شيريني آن است. (مناسب در صنايع با مصرف قند بالا)

Sweetvia

تركيبات عصاره استويا براي مصرف روزانه توليد شده است. يك شروع شيرين براي زندگي سالم همراه با رژيم است

هيچ مقدار كالري ندارد و جاي هيچ نگراني نيست

به دلیل نداشتن کالری آن شیرینی بسیار مناسبی برای دیابتی ها می باشد.

منبع:ایران به لیمو

خواص استویا از زبان محمد علی اردهالیعضو علمي انجمن متخصصين صنايع غذائي آمريكا 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :ایمیل اختیاری می باشد